Welkom bij De Luyster

tJLcB

Obs De Luyster is een hechte, betrokken dorpsschool voor openbaar onderwijs in Sint-Philipsland. We bieden aan alle kinderen, van welke achtergrond dan ook, onderwijs op maat in een warm en geborgen pedagogisch werkklimaat. Elk kind wordt in zijn waarde gelaten en iedereen mag anders zijn.

De school telt rond de 85 leerlingen, verdeeld over vier combinatiegroepen: groep 1/2, groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8. Bij binnenkomst in de school vallen de rust en de gemoedelijke sfeer op.

Respect en acceptatie

Op onze kleinschalige school kent iedereen elkaar. Respect voor en acceptatie van elkaar vormen een belangrijk onderdeel van ons onderwijs. De leerkrachten, leerlingen en hun ouders voelen zich veilig en gezien bij ons. Samenwerken, leren van en met elkaar en plezier maken horen bij het onderwijs op onze school.

Traditioneel naast vernieuwend

Goed onderwijs geven vinden wij belangrijk. Dit betekent dat wij kritisch zijn op ons aanbod. Past het bij wat onze leerlingen nodig hebben? Wij zoeken de balans tussen het behouden van wat werkt en het omarmen van nieuwe ontwikkelingen. Onze leerlingen krijgen een breed, goed doordacht programma met een duidelijke structuur. Zo kan ieder kind zich optimaal ontwikkelen op zijn eigen niveau.

Eigentijds onderwijs

Het is de taak van de school om leerlingen te helpen zich optimaal te ontwikkelen. Het leren omgaan met middelen en vaardigheden die passen bij deze tijd en daar plezier aan beleven, is daarbij belangrijk. We dagen onze leerlingen uit om open te staan, te onderzoeken, te ontdekken en eigenaarschap te ontwikkelen.

Natuur, cultuur en creativiteit

Leren is meer dan alleen kennis opdoen uit boeken. In onze schooltuin leren de kinderen al dat ze verantwoordelijkheid hebben voor hun (natuurlijke) omgeving. Ze zien het belang in van tradities, kunst, cultuur en cultureel erfgoed en willen bijdragen aan het behoud ervan.