Stichting OcTHO

yN0o0

OcTHO is een stichting voor openbaar onderwijs met acht basisscholen op het eiland Tholen. Met 95 medewerkers werken we elke dag vol energie samen om zo’n 800 leerlingen in een veilige omgeving optimaal op het vervolgonderwijs voor te bereiden.

Onder het motto ‘Samen EigenWijs’ kiest OcTHO er bewust voor om vanuit de eigenheid van elke school en elke dorpskern in de gemeente Tholen samen te werken aan sterk openbaar onderwijs voor alle kinderen in de gemeente. Het is belangrijk dat kinderen, ouders en leerkrachten zich elke dag welkom voelen op onze scholen. Vanuit deze positieve grondhouding geven we iedereen elke dag weer een nieuwe kans om het beste van zichzelf te geven.

Samen EigenWijs

Bij OcTHO werken we samen om gebruik te maken van elkaars talenten en kwaliteiten. Met elkaar gaan we voor goed onderwijs. We leren van en met elkaar, zijn ambitieus, maar behouden focus. Door de omgang met onszelf, de ander en de wereld om ons heen worden we steeds wijzer. We hebben lef, houden van vernieuwend denken en handelen, en tonen ondernemerschap. Bovendien durven we ons daarbij kwetsbaar op te stellen. Zo zijn wij Samen EigenWijs.